• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

Zeilen

Alles over zeilen

bekijk sporten
  • Home
  • Algemeen
    • Zeileninfo
      • Geschiedenis
      • Zeilles
      • Zeilmagazines
      • Zeilknopen
      • Overig
      • Zeilterminologie
      • Moderne techniek in zeiljachten
    • Zeiljachten
      • Types en merken zeiljachten
      • Onderdelen van zeiljachten
      • Accessoires voor het zeilen
      • Reparaties aan een zeiljacht
      • Onderhoud aan je zeiljacht
      • Kopen en verkopen van een zeiljacht
      • Jachtmakelaars
    • Vaargebieden
      • Zeilen in Nederland
      • Zeilen in de Middellandse zee
      • Zeilen in Scandinavië
      • Zeilen in de Caribbean
      • Overige zeilgebieden
    • Zeilvakantie
      • Flotilla of flottieljezeilen
      • Meezeilen
      • Bareboat
      • Opstappers
      • Zeezeilen
    • Evenementen
      • Nederland
      • Buitenland
      • Zeilraces
  • Andere sporten
    • Hockey
    • Tennis
    • Paarden
    • Hardlopen
    • Tafeltennis
    • Zwemmen
    • Golfen
    • Dansen
    • Snowboarden
    • Skiën
    • Fitness
    • Klimmen
  • Contact

Zeilterminologie

5 maart 2018 door Sport-informatie Reageer

Zeilterminologie is de taal van het zeilen. Zo kun je de meeste zinnetjes met één woord zeggen. Bekijk hier de terminologie van het zeilen…. Lees Meer

Noodrestauratie voor de Batavia

21 februari 2018 door Sport-informatie Reageer

De overgebleven stukken van de romp van de Batavia liggen goed geconserveerd in het Maritiem museum in Australië en ondertussen rot het hout van de replica van de Batavia weg in Nederland. Sinds een jaar ligt ook de hoofd mast van de Batavia eraf en is hij dus onttroond. Volgens experts heeft de Batavia een nood restauratie nodig die 40 miljoen euro gaat kosten.

In 1995 werd het koopvaardijschip van de verenigde Oost – Indische compagnie, de Batavia, gedoopt door de koningin, toen was het voor velen al duidelijk dat het zoete water van het markermeer een grote impact zou hebben op het rottingsproces. Ze kregen gelijk want de Batavia is nu, 25 jaar later, rot. Een ligplaats voor de Batavia met zout water zou een betere optie geweest zijn maar dat had weer gevolgen gehad voor Lelystad, want dan had het niet de publiciteit gehad die het nu heeft en waren er geen 600 banen gecreëerd  voor jongeren in het werk – leer traject…. Lees Meer

Footer